HTML

Vietnám, napfény, rizsföldek, nádkunyhó

Utazások Ázsiában, élet Vietnámban, kalandok és komolyságok. Mindez egy pszichológus tollából, fűszerezve és fotókkal illusztrálva.

Egy pszichológus naplójából

Szeretném figyelmetekbe ajánlani másik blogomat, mely pszichológiai témákat tartalmaz. Élethelyzetekről, sorsokról, mindennapokról írom le a gondolataimat. Minden érdeklődőt szeretettel várok!

Hozzászólások

Pár nap a közép-vietnámi tengerparton, Da Nangban (2.)

2011.06.04. 16:16 Sun Flower

Miután kényelmesen berendezkedtünk átmeneti fészkünkben, újabb megbeszélés következett, ezúttal már nem csak a holding főemberével, hanem azzal a lánnyal is, akit a fotózási projekt felelőseként nevezett ki.

A lány egyébként „Viet Kieu”, így nevezik a külföldre vetődött vagy ott született vietnámiakat. Valami hasonló, mint nálunk a hosszabb ideig távol élt, majd hazatérő magyarok. Akik esetleg már csak törik a nyelvet.
Mint ahogy a lány esetében is így van, kapott némi vietnámi nyelvi alapot a szüleitől, de mivel Amerikában nőtt fel, ottani iskolákba járt, az angolja gyönyörű, vietnámiul viszont enyhén szólva vannak kommunikációs nehézségei.

A lényeg, hogy ottlétünk alatt végig velünk volt, segítette a munkát.
Mármint Tamásét, mert aztán én elég hamar kiestem a fotóasszisztensi szerepemből és elvarázsolódtam a szolgáltatások sokféleségében…:)

Végigjártuk együtt az egész komplexumot, átbeszélve, hogy hol kellene fotókat készíteni.
Összesen nyolcvan olyan apartman van, mint amilyenben minket is elszállásoltak, plusz nyolc kiemelt luxus-apartman, ami a tengerre néz, és amelyek lényegesen nagyobbak, két-három hálószobával rendelkeznek.
Van egy főétterem, egy kisebb másik, ami a nagy központi úszómedence mellett található, van konditerem, biliárd, játszóház a gyerekeknek, és persze elsősorban a SPA, ami a hely fő szolgáltatása, all inclusive. Úgy is hirdetik magukat, mint Ázsia első all inclusive SPA resortja.

Azaz a specialitásuk nem a korlátlan étel- és italfogyasztás, hanem az, hogy a szobaárban benne van az ingyenes SPA szolgáltatások teljes köre. Testmasszázs, testápolás, szépségápolás, mindegyikből négy- ötféle.
És persze reggeli jóga, délutáni tai chi, esti szamba-kurzus.

Amikor mindezeket megláttam, nem győztem időpontokat egyeztetni magamnak a különböző kényeztető programokra.
Közben azért időt akartam hagyni napozásra, olvasásra, tengeri fürdőzésre, közös úszómedencére, a saját lakrészünk intim élvezetére, nem beszélve a közeli Hoi An történelmi város meglátogatásáról, szóval hirtelen rájöttem, hogy időbeosztásilag éppen a legstresszesebb napokat élem…

Ha minden nem is, de belefért sok minden, amikről majd szépen sorban beszámolok.
Most leginkább még egy pár mondat általánosságban a szolgáltatásokhoz kapcsolódóan.
És mindaz, amit most leírok, természetesen nem csak nekünk szólt, hanem valamennyi ideérkező vendégnek. Itt tényleg a vendég az első. Profi módon van megszervezve minden.

Kezdve azzal, hogy a Vietnámban töltött közel másfél év alatt összesen nem találkoztam ennyi angolul beszélő vietnámival, mint itt. A személyzet minden tagja, beleértve a takarítószemélyzetet, teljesen jól elboldogul angolul, még ha a kiejtésük hagy is kívánnivalót. Ezt már megszoktam. De beszélnek, kommunikálnak.

A „mindent a vendég jóérzéséért” elv működik. Bárki megy el mellettünk, a napszaknak megfelelően köszönnek, és megkérdezik, hogy vagyunk. Mindezt természetesen széles mosollyal.

Bárhova mentünk - és persze mi bejutottunk a háttérirodákba is, nem csak a vendégekkel közvetlenül találkozó emberekhez -, mindenhol mindenki nem csak hogy mosolyog, hanem ténylegesen vidám, egészen különleges hangulat jellemzi még a kisebb helyiségekben, szinte kalitkákban dolgozó embereket is.

Az odafigyelés csaknem túlzott: szinte még el sem fogyasztottunk a tányéron lévő adagot, máris ott álltak leszedni.
És persze legalább hárman álltak körbe vagy jöttek oda minden étkezésnél, azt kérdezve, hogy hogy ízlett a fogás. Ez szinte már-már terhes volt.
Mert hogy komplett ellátást kaptunk. Az előző bejegyzésemben leírt és ellenállhatatlan reggeli választék után jött az ebéd, majd a vacsora. Mindkettő öt fogásból állt: előétel, leves, kétféle főfogás kétféle körettel, desszert.

A mi napi étkezési szokásainkat tekintve tartottam attól, hogy ez mennyire megterhelő lesz. Ehhez képest a királyi reggelit követően már délben kezdett korogni a gyomrom az éhségtől, egy és két óra között burkoltuk be a hatalmas adag ebédünket, de este hatkor már megint éhesek voltunk…

Nem győztem felhívni Tamás figyelmét arra, hogy ez a szolgáltatás csak átmeneti jellegű, valahogy elengedte a füle mellett.
Pénteken, már itt Saigonban hiába is készítettem el a legfinomabb magyaros marhapörköltet nokedlivel, igencsak hiányolta az előételt, levest és desszertet az asztalunkról :)
Desszert azért került, fagyi formájában a mélyhűtőből.
A további Da Nang-i élményekről pedig legközelebb…

Fotó a medence mellett, az apartmanok irányába...
 ... és ugyanott, a tenger felé.
 Azért jutott egy kis idő fürdőzésre, kagylószedegetésre, sőt, némi evezésre is:)

2 komment

Címkék: tengerpart vietnam da resort nang

Online Pszichológus

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T-5 2011.08.09. 13:38:55

Tudtok élni :)
Lehetne több fotó a partról :)

Sun Flower 2011.08.11. 02:13:52

@T-5: Szia! Tudunk, ha van rá lehetőség :)
Több fotót majd remélhetően más partokról teszek fel. Ha valami bővebben érdekel, arról szívesen írok :)