Online Pszichológus

HTML

Vietnám, napfény, rizsföldek, nádkunyhó

Utazások Ázsiában, élet Vietnámban, kalandok és komolyságok. Mindez egy pszichológus tollából, fűszerezve és fotókkal illusztrálva.

Egy pszichológus naplójából

Szeretném figyelmetekbe ajánlani másik blogomat, mely pszichológiai témákat tartalmaz. Élethelyzetekről, sorsokról, mindennapokról írom le a gondolataimat. Minden érdeklődőt szeretettel várok!

Hozzászólások

Első napunk Hanoiban

2010.04.02. 11:28 Sun Flower

Alig kétórás repülőút, s máris Hanoiban landoltunk. Itt 6-8 fokkal alacsonyabb a hőmérséklet, napközben  27, este 22  fok lehet. Érezhetően bőven volt csapadék az elmúlt időben, a páratartalom 94 %-os, emiatt maximum annyit érzékelünk, hogy nincs fullasztó hőség, de még mindig nem fázunk ...
Tamás húsvéti meglepetés gyanánt az óvárosban, az Impressive Hotelben foglalt szobát a kedvemért. Az ötödik emeleti erkélyünkről a Szent József Katedrális tornyait látjuk. A toronyóra negyedóránként csengő hangon jelez.

Nagyon kíváncsian várom, hogy hogyan zajlik majd itt a húsvét. Számos keresztény él Vietnámban, az azonban már eddig is érzékelhető volt, hogy a különböző vallások jelentős hatást gyakorolnak egymásra. Egyáltalán nem fogok meglepődni, ha nem lesz feltámadási körmenet, vagy ha lesz is, egészen más formában, mint azt otthon megszoktam. Annyi bizonyos, hogy ezidáig a húsvéti készülődésnek még csak nyomát sem láttuk.

Miután lepakoltunk és felfrissültünk, átadtam magam az első séta által nyújtott benyomásoknak és Tamás idegenvezetésének. Természetesen az első hanoi kávét a Katedrális lábánál fogyasztottuk el.
Maga a Katedrális amúgy zárva volt, reggel 6,30-kor és este 6-kor van mise. A kertben viszont körbe tudtunk sétálni, gyönyörű a növényzet és természetesen az egész nagyon gondozott. A kerítésfalon festett jelenet, amint az Esthajnalcsillag vezeti a három királyt Betlehem felé.  Mellette kis barlang, melyben a Szent Család meghúzódik.

Hangulatos kereskedőutcákon keresztül jutottunk ki a Hoan Kiem Tóhoz, Hanoi egyik legismertebb látványosságához. A vizi bábszínházban látott jelenetek ismertetésekor már utaltam arra a legendára, miszerint Le Loi király az ellenség legyőzése után ezen a tavon csónakázott, amikor egy teknős felbukkant a vízből és magával vitte a bűvös kardot.
Kiválasztott, szerencsésebb emberek  állítólag a mai napig látni vélik a fel-felbukkanó óriási teknőst.
Valószínúleg ugyanúgy eldönthetetlen a létezésének tényszerűsége, mint a Loch Ness-i szörnyé.
Mindenesetre a tó közepén méltóságteljesen magasodik a Turtle Tower (Teknősbéka torony), mely csak a partról csodálható, amúgy megközelíthetetlen.
A teknőst ábrázoló fémszobrot nagy becsben őrzik a tó északi részénél lévő, Jade nevű kis szigeten, melyet egy hangulatos, pirosra festett fahídon keresztül tudunk megközelíteni. Szintén a Jade szigeten található a Jade Mountain Templom, melyet a 18. században emeltek Tran Hung Dao hadvezér tiszteletére. A hadvezér az 1200-as években aratott győzelmet a mongolok invázióival szemben.

A tavat sétány veszi körül, rengeteg különleges fával, virággal és persze padokkal,  amelyeken többnyire szerelmespárok ücsörögnek összebújva. A hely kínálta romantikának mi sem tudtunk ellenállni – mondjuk, nem is akartunk :) -, kicsit átadtuk magunkat az egymás és a Sors iránt áradó érzéseinknek...

Napunk megkoronázásaként találtunk egy nagyon kellemes, patinás kisvendéglőt, ahol Tamás különböző változatokban készült bambuszt, jómagam grillezett tofut ettem, s természetesen a kedvenc dalati szőlőnedűvel koccintottunk.

Vacsora után még hosszasan barangoltunk az óváros kis utcáiban. Szomorúan tapasztaltuk, hogy a régi, koloniális időkből származó, különleges ornamentikájú épületek egyre inkább lepusztulnak, elenyésznek.
Ha csak nem jön itt is egy városvédő, unokáink ezeket már nem fogják látni...

(Sajnos, nem volt napsütés, ezért a fotók halványabbak)

A Szent József Katedrális tornyai az erkélyünkről:
 Kilátás balra
 Kilátás jobbra
 A szobánk - frissen felújitott
 Ha nincs is pezsgőfürdős masszázskád, legalább kagyló formájú :)
 Hangulatos kévézók a Katedrális oldalában, gitározó fiatalokkal
 Mögöttem a barlangban a Szent Család
 Regina szobra a Katedrális előtt. Csak hallomásból ismert nagynéném emlékére, akinek a története ihletet adott...
 Kapuk Jade szigetéhez
 A hangulatos fahid
 Jade Mountain Temple
 A Teknős szobra

Szólj hozzá!

Címkék: hanoi lake hoam kien

Online Pszichológus

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.